29.5.09

työ, lääke vitutukseen.

Onhan se hauskaa kun herää vitutukseen. Kun on vapaapäivä ja saisi nukkua. Ja sitten kun pikkusisko on lähdössä kouluun, tämä kuuntelee voice tv:n heräämöä. Ja kovalla.
Sen huone kuitenkin on tossa viereises huonees, ja meidän huoneiden välissä on vain pari verhoa. Kiitos tästä.

Minun aamut näin lomalla ovat aika lailla tälläisiä. Kun herään, avaan tietokoneen ja keitän teetä. Olen koneella, lueskelen tekstejä ja mesetän jos on joku kaverina. Aina välillä nousen pesemään naaman tai laittamaan vähän hiuksia. Tai jotain sellaista. Ihan perus rentoo. Katsoo sitten kun siskollakin alkaa loma miten onnistuu. Se nukkuu mieluusti siihen kahteen päivällä ja en voi olla koneella kun siitä tulee liikaa melua. Muuten varmasti olen kun se kiusas tolleen tänä aamuna.

Mä suunnittelin jo eilen illalla mitä kaikkea tekisi näin aamulla. Suunnittelin aamullakin. Voisi käydä rullaluistelemassa, laittaa kynnet, tehdä sitä pirkan kevyt smoothieta, käydä kaupassa, kirjastossa, ottaa aurinkoa..
Todellisuudessa oli vain niin paljon helpompi ottaa se tee kuppi ja mennä katsomaan eilisen sinkkuelämää jakso. Sen jälkeen taas koneelle. Hienoa.

Jossain vaiheessa, tonkiessani jotain vanhoja kamoja jonkin vaatekaapin perältä (en edes tiedä miksi) löysin joskus lapsena ostettua "taikahiekkaa" (vihreää). Sitä sellasta kun kaataa veteen niin siitä voi muotoilla siel veden alla vaikka mitä juttuja ja kun sitä nostaa esim. lusikalla pois vedestä, se on ihan kuivaa. Sillä taiteilin (lue: sähelsin) ties minkä näköisiä kökkäreitä ja torneja vesi lasin pohjalle. Kun olin hetken saanut leikkiä kuin pieni lapsi, heitin koko sössön roskiin. En saanut mieleeni, miten olimme joskus erotelleet hiekan vedestä jotta se saatiin takaisin purkkiin. Muistin sen sitten muutamaa sekunttia tämän jälkeen.

Sen jälkeen, kun isä ja sisko olivat käyneet kotona ja lähteneet kaupunkiin, alkoi suunnaton vitutus. (Blogissa "Murtunutta jäätä" asiasta lisää). Mä aloin purkamaan sitä työhön. Heitin lakanat ja jotain muuta pyykkiä pesukoneeseen ja menin ulos kasaamaan polttopuita autokatoksen seinää vasten. Meille tulee aina välillä tohon pihaan semmonen kasa polttopuita, jotka pitää sitten pinota jonnekkin sateelta suojaan.
Pinosin niitä sitten kaksi tuntia. Välistä kävin vaihtamassa pyykit kuivausrumpuun (missä taitavat pyöriä vieläkin), laitoin musiikin soimaan ja tekstasin kaverin kanssa. Se pyys mua jonnekkin tarjoilemaan. Soittaa siitä sitten illemmal lisää (jännää..). Kun perhe tulee kotiin, ne kattoo ilosena kuinka reipas mä oon ollu. "No oletpas sinä ollut reipas!" Isä hei. Sähän pyysit mua tekee tän. Muistaks? ja sisällä. "Ja oot pessyt pyykkiäkin!!"
On nyt niin ihmeellistä?

Nyt yritän saada tiistain kuvia koneelle, kaverin muistitikulle ja aijon tehdä sitä helvetin smoothieta ja ottaa allergia lääkkeen. Huulessa kai joku haava, ja se turpos kun tein puutöitä. emt kutittaa.

Niin. Ja meille tuli uusi lämminvesivaraaja. Entinen oli rikki. Semmonen kannettiin sisäälle.
Ja joo käytän liikaa kuvia.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana postaus, mä ainakin haluaisin sitä taikahiekkaa D: