18.7.09

ehkä tämä päivä on minua varten.

Tänään on helppoa. Leppoisaa. Tähän asti ainakin. Herättyäni väki lähtee moottoripyöräilemään, kauas ja pitkäksi aikaa. Siskon kanssa kotona. Aurinkokin paistaa ja otan aurinkoa.

Kuljen tietokoneen ja pihan välillä. Koneella käyn vain kurkkaamassa ja totean kerta toisensa jälkeen ettei siellä ole mitään. Levitän terassille patjan, otan puhelimen ja kuulokkeet, kirjan, aurinkovoiteen ja 'x-tran appelsiini light' pullon. Taivas on ihanan sininen ja auringon ympärillä leijailee pienen pieniä, valkoisia pilviä. Kuuntelen musiikkia lähinnä vain sen takia, etten kuulisi mehiläisten pörräävän ympärilläni. Ne eivät voi häiritä minua, jos en huomaa niitä.
Sivelen aurinkovoiteen parhaani mukaan ja luen kirjaani. En edes tiedä kauanko ulkona olin. Oli lämmintä ja mukavaa.

Siirrän siskoni läppäriltä j-rockia muistitikulle. En sitä itse kuuntele, mutta ajattelin lähettää sitä ystävilleni. He saattaisivat pitää siitä. Vanhemmat tulevat kotiin ja lähtevät heti pizzalle. Sisko lähtee Matrixsille ja jään taas yksin.

Tahdon oman kodin. Oman parvekkeen ja tummansiniset ovet. Tahdon irtaantua vanhempien hoivasta ja itsenäistyä. Jättää asiani omalle vastuulle. Tehdä omia 'hae kaupasta' lappuja ja ripustaa tauluja seinille. Kutsua ihmisiä kylään mielen mukaan ja lähteä itse, ilman että tarvitsee siitä erikseen ilmoittaa. Saati sitten kysyä.


Huviksi minusta;
- En omista poikaystävää, lemmikkejä taikka itsevarmuutta
- Keliaakikko, astma ja kasa allergioita
- Tykkään kesästä
- Rakastan läkerol cactuksia ja limpparia
- Tykkään kirjoista, elokuvista ja kynttilöiden polttelusta
- Tahtoisin matkustaa etelään
- Lempiväri tumman sininen
- Tykkään itämaisista ja mausteisista ruuista ja salaateista.
- Opiskelen lähihoitajaksi toistavuotta
- Olen kauris
- Luotan harvaan, vain ystävyyden ansainneisiin
- Moni minut tavannut ei tiedä todellista luonnettani
- Ruskeat, käkkärät, pitkät hiukset ja ruskeat silmät
- Kun kuuntelen musiikkia, kuuntelen linkin parkkia, fall ou boyta, the offspringia jne.
- Minulla on melkein aina kylmä, ja vihaan kylmyyttä
- Kotona aina lämpö-/kylpytakki päällä
- Tykkään olla yksin
- Rakastan vauhdikkuutta ja extremeä
- Säästän kaikki ruusut, jos onnitun kuivaamaan ne ajoissa
- Omistan liian vähän vaatteita, koska en jaksa ostaa niitä
- Olen säästeliäs rahan suhteen. En osaa käyttää sitä
- Realisti
- Juon silloin tällöin. About kerran kuussa. Silloin saatan polttaa päätöksistäni riippumatta
- 167 cm pitkä
- Olen käynyt Bulgariassa, Turkissa ja Teneriffalla. Ruotsissa, Norjassa ja Virossa
- Kokkaaminen on kivaa
- Asun pikkupaikkakunnalla
- Olen liikaa koneella
- Liikun liian vähän
- Tahdon muuttaa omaan kotiin
- Tahdon kasvaa aikuiseksi
- Koska en osaa olla lapsi
- Keräilen/keräilin kilpikonna esineitä. Niitä on paljon
- Lähes kaikki on huoneessani sinistä, valkoista tai mustaa
- En ole hyvä tai huono koulussa
- En jaksa lukea kokeisiin
- Monet äänet ärsyttävät ja menetän helposti hermot jos joudun kuuntelemaan niitä
- Menetän hermoni muutenkin helposti
- En tykkää uimisesta, koska se on kylmää
- Lentopallo on kivaa
- Ja pesis
- En jaksa tehdä hiuksilleni yleensä koskaan mitään
- Huoneeni on aina sekaisin
- Olen aina sisällä. Ulkona on joko ötököitä, kylmä tai märkää
- Vihaan linja-auton odottamista pakkasessa
- Asun paritalossa. Toisessa asunnossa asuu vanhemmat, toisessa minä ja sisko
- Olen huono tutustumaan kehenkään. Liian ujo
- Tykkään kalastaa, piirtää ja laulaa yksin
- Aijon opiskella fysioterapeutiksi
- Olen hyvä matikassa, huono kielissä
- Joskus pelkään ihmisiä
- Minulta menee senat sakasin
- Tahdon löytää rakkauden
- Tahdon terveen elämän
- Olen pienenä ollut näpistelijä
- Olen syntynyt aivan vuoden lopulla
- Ystäväni aloittaa kohta ajokortin ajamisen ja minä odottelen 17 vuotis syntymäpäivääni
- Haluaisin aloittaa uimisen
- Rakastan Houkutus saagaa, mutta elokuva oli huono
- Harry Potterit ovat ihania ja niin ovat elokuvatkin
- Fantasiakirjat ovat parhaita
- Joskus tahtoisin tietää mitä ihmiset ajattelevat minusta
- Tahdon tietää mitä minun pitäisi tehdä jotta eläisin elämäni oikein
- Joskus ikävöin menneitä päiviä, käytettyä aikaa. Niitä ei saa koskaan takaisin
- Uppoan usein ajatuksiini, tuijottelemaan ulos ikkunasta
- Tahdon ettei kesä lopu ikinä
- Tahdon löytää taikamaailman
- Tahdon hymyillä ja nauraa useammin
- Tahdon olla rohkeampi
- Tahdon päämääriä
- Tahdon että ihmiset pitäisivät minusta

Tahdon elää tämän päivän huomennakin. Tahdon oman auringon. Tahdon jäädä näin. Tahdon nukkua kaksi päivää putkeen. Tahdon valvoa viikon. Tahdon nähdä suden ja tahdon jättää jotain kuoltuani. Tahdon lisätunnin jokaiseen päivään ja tahdon elää sata vuotiaaksi. Tahdon olla täysin terve, henkisesti ja fyysisesti. Tahdon unohtaa kaiken ja muistaa enemmän.

Tahdon asioita, joita en tiedä edes olevan olemassa.

1 kommentti:

Anttu kirjoitti...

:) mmmn. Kiva että uskallat haaveilla. Että tiedät mitä elämältä haluat ammatista alkaen. Ei kaikki nuoret taidakaan olla ihan yhtä toivottomia.
Kauriit ne kyllä jaksaa olla fiksuja.